מותאם לתוכנית הלימודים

אתר מלווה תכנות ורובוטיקה ביסודי
  • בית
  • נושאי לימוד
    • 1. היערכות התקנות וטיפים חשובים
      • 1.1 תכנית הלימודים
      • 1.2 טיפים והתקנות נדרשות
      • 1.3 רכיבי הערכה
      • 1.4 הוראות בניה
    • א. מערכת מחשב, קלט ופלט
      • א.1 מערכת מחשב, קלט ופלט
    • ב. מבוא למערכות
      • ב.1 מבוא למערכות
      • ב.2 מערכת הרובוט
      • ב.3 סביבת Scratch Ev3
    • ג. תנועה בקו ישר ופניות
      • ג.1 תנועה בקו ישר
      • ג.2 תנועה לאחור ופניות
      • ג.3 סוגי פניות
    • ד. חיישן מגע, תנאים ולולאות
      • ד.1 בקרה בחוג פתוח וסגור
      • ד.2 חיישן מגע תנאים ולולאות
    • ה. חיישן מרחק ושילוב זרוע
      • ה.1 מבוא לחיישן אולטראסוניק
      • ה.2 תכנות ושילוב זרוע
    • ו. חיישן צבע
      • ו.1 חיישן צבע
      • ו.2 מעקב פשוט אחרי קו
    • ז.ובינרים
      • ז.1 חיישן צבע- זהות צבע
      • ז.2 חיישן אור בשיטת RED
        • מצגת חיישן אור בשיטת RED
      • ז.3 מעקב קו פרופורציונלי וחיישן ג'יירו
  • ספריית חומרים
    • חדשות
      • חידושים בסביבת התכנות
    • פעילויות העשרה
      • מאמרים לתלמידים
      • דפי עבודה
      • פעילויות
      • קישורים
        • בניית רובוטים יצירתיים
        • הוראות בניה לזרועות
    • אלבום תמונות
    • סרטונים
      • סרטונים להוראה
  • סיפורים מהשטח
  • שו"ת
  • צור קשר
  • הצטרפו אלינו
  • מתחילים
    • 1.1 תכנית הלימודים
    • 1.2 טיפים והתקנות נדרשות
    • 1.3 רכיבי הערכה
    • 1.4 הוראות בניה
  • מערכת מחשב
    • א.1 מערכת מחשב, קלט ופלט
  • מערכת הרובוט
    • ב.1 מבוא למערכות
    • ב.2 מערכת הרובוט
    • ב.3 סביבת Scratch Ev3
  • רובוט בתנועה
    • ג.1 תנועה בקו ישר
    • ג.2 תנועה לאחור ופניות
    • ג.3 סוגי פניות
  • מבוא לחיישנים
    • ד.1 בקרה בחוג פתוח וסגור
    • ד.2 חיישן מגע תנאים ולולאות
  • חיישן מרחק
    • ה.1 מבוא לחיישן אולטראסוניק
    • ה.2 תכנות ושילוב זרוע
  • חיישן צבע
    • ו.1 חיישן צבע
    • ו.2 מעקב פשוט אחרי קו
  • ובינרים
    • ז.1 חיישן צבע- זהות צבע
    • ז.2 חיישן אור בשיטת RED
      • מצגת חיישן אור בשיטת RED
    • ז.3 מעקב קו פרופורציונלי וחיישן ג'יירו
אתר מלווה תכנות ורובוטיקה ביסודי
  • בית
  • נושאי לימוד
    • 1. היערכות התקנות וטיפים חשובים
      • 1.1 תכנית הלימודים
      • 1.2 טיפים והתקנות נדרשות
      • 1.3 רכיבי הערכה
      • 1.4 הוראות בניה
    • א. מערכת מחשב, קלט ופלט
      • א.1 מערכת מחשב, קלט ופלט
    • ב. מבוא למערכות
      • ב.1 מבוא למערכות
      • ב.2 מערכת הרובוט
      • ב.3 סביבת Scratch Ev3
    • ג. תנועה בקו ישר ופניות
      • ג.1 תנועה בקו ישר
      • ג.2 תנועה לאחור ופניות
      • ג.3 סוגי פניות
    • ד. חיישן מגע, תנאים ולולאות
      • ד.1 בקרה בחוג פתוח וסגור
      • ד.2 חיישן מגע תנאים ולולאות
    • ה. חיישן מרחק ושילוב זרוע
      • ה.1 מבוא לחיישן אולטראסוניק
      • ה.2 תכנות ושילוב זרוע
    • ו. חיישן צבע
      • ו.1 חיישן צבע
      • ו.2 מעקב פשוט אחרי קו
    • ז.ובינרים
      • ז.1 חיישן צבע- זהות צבע
      • ז.2 חיישן אור בשיטת RED
        • מצגת חיישן אור בשיטת RED
      • ז.3 מעקב קו פרופורציונלי וחיישן ג'יירו
  • ספריית חומרים
    • חדשות
      • חידושים בסביבת התכנות
    • פעילויות העשרה
      • מאמרים לתלמידים
      • דפי עבודה
      • פעילויות
      • קישורים
        • בניית רובוטים יצירתיים
        • הוראות בניה לזרועות
    • אלבום תמונות
    • סרטונים
      • סרטונים להוראה
  • סיפורים מהשטח
  • שו"ת
  • צור קשר
  • הצטרפו אלינו
  • מתחילים
    • 1.1 תכנית הלימודים
    • 1.2 טיפים והתקנות נדרשות
    • 1.3 רכיבי הערכה
    • 1.4 הוראות בניה
  • מערכת מחשב
    • א.1 מערכת מחשב, קלט ופלט
  • מערכת הרובוט
    • ב.1 מבוא למערכות
    • ב.2 מערכת הרובוט
    • ב.3 סביבת Scratch Ev3
  • רובוט בתנועה
    • ג.1 תנועה בקו ישר
    • ג.2 תנועה לאחור ופניות
    • ג.3 סוגי פניות
  • מבוא לחיישנים
    • ד.1 בקרה בחוג פתוח וסגור
    • ד.2 חיישן מגע תנאים ולולאות
  • חיישן מרחק
    • ה.1 מבוא לחיישן אולטראסוניק
    • ה.2 תכנות ושילוב זרוע
  • חיישן צבע
    • ו.1 חיישן צבע
    • ו.2 מעקב פשוט אחרי קו
  • ובינרים
    • ז.1 חיישן צבע- זהות צבע
    • ז.2 חיישן אור בשיטת RED
      • מצגת חיישן אור בשיטת RED
    • ז.3 מעקב קו פרופורציונלי וחיישן ג'יירו
חדשות
ראשי » חדשות

חדשות

ה.3 שילוב חיישנים בתנאי מורכב

להדפסת השיעור פרק חמישי,  חלק שלישי כיתה ה' מעודכן לשנת הלימודית תש"ף עמודים 202-206 , 220-228   בתוכנית הלימודים   45 דקות עיוני ומעשי יחידת שיעור אחת תכנים ומושגים: תכנות בשילוב שני חיישנים: חיישן מרחק וחיישן מגע. תכנות תנאי מורכב, "גם" ו "או. הקדמה: לאחר שהתלמידים למדו לתכנת את חיישן המרחק במפגשים

קרא עוד ←

ו.2 מעקב פשוט אחרי קו

להדפסת השיעור פרק שישי,  חלק שני כיתה ה' עמודים  211-219   בתוכנית הלימודים   90 דקות עיוני ומעשי שתי יחידות שיעור כפול נושאים: מעקב אחר קו בדרך של זהות צבע תנאים ולולאות הקדמה למורה- שיעור זה עוסק במעקב פשוט אחר קו בדרך של זהות צבע. לאחר שהילדים למדו לזהות צבעים שונים במשטח

קרא עוד ←

ו.1 חיישן צבע

להדפסת השיעור פרק שישי,  חלק ראשון כיתה ה' עמודים  211-219   בתוכנית הלימודים   90 דקות עיוני ומעשי שתי יחידות שיעור כפול תכנים ומושגים: נושאים: חיישן צבע/אור החזר אור תנאי קריאת קד ותיקון בעיות   הקדמה למורה- שיעור זה עוסק בחיישן הצבע ובשתי אפשרויות המדידה שלו בסביבת scratch3. את החיישן ניתן להתקין

קרא עוד ←

ה.2 תכנות ושילוב זרוע

להדפסת השיעור פרק חמישי,  חלק שני כיתה ה' מעודכן לשנת הלימודית תש"ף עמודים 202-206 , 220-228   בתוכנית הלימודים   135 דקות עיוני ומעשי שלוש יחידות שיעור  תכנים ומושגים: תכנות חיישן מרחק באמצעות מפעילים לזיהוי מרחק מאובייקט הרכבת מנוע בינוני על הרובוט וזרוע הרמה. תכנות חיישן המרחק לזיהוי אובייקט ושינועו. תכנות חיישן

קרא עוד ←

ה.1 מבוא לחיישן אולטראסוניק

להדפסת השיעור פרק חמישי,  חלק ראשון כיתה ה' מעודכן לשנת הלימודים תש"ף עמוד  195 בתכנית הלימודים   45 דקות עיוני  תכנים ומושגים: כיצד אנחנו ועטלפים אומדים מרחק של עצמים מאתנו. מהו חיישן אולטראסוניק (מרחק) כיצד הוא עובד? הרכבת החיישן על הרובוט והיכרות עם מסך החיווי שלו בבקר הרובוט. הקדמה: בשיעור מבוא זה

קרא עוד ←

ד.2 חיישן מגע תנאים ולולאות

להדפסת השיעור פרק רביעי,  חלק שני כיתה ה' מעודכן לשנת הלימודים תש"ף עמודים:  189, 197, 203-204, 207, 224-227 בתכנית הלימודים 180 דקות עיוני משולב מעשי תכנים ומושגים: חיישן מגע, לולאות ותנאים. הקדמה: בשיעור הקודם הילדים למדו מהם חיישנים ומה המשותף להם ולחושים שלנו. הכרנו לילדים את המושגים בקרה בחוג פתוח ובקרה

קרא עוד ←

מאמרים לתלמידים

לו הייתי רובוט https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2988384,00.html השולחן עמוס בשיעורי בית, החדר מבולגן ואימא כבר מנדנדת…מה לא היינו נותנים עכשיו בשביל רובוט שיעשה בשבילנו את כל העבודה? תתפלאו, אבל לא צריך ללכת רחוק כדי למצוא מכונות שיודעות לרוץ, לרקוד ואפילו….לשחק במקומנו כדורגל גיא יונא, גלילאו צעירפורסם:  02.12.04 , 14:22 לו הייתי רובוט חיישנים- כתבת

קרא עוד ←

ד.1 בקרה בחוג פתוח וסגור

להדפסת השיעור פרק רביעי,  כיתה ה' מעודכן לשנת הלימודים תש"ף עמודים: 194-195 בתכנית הלימודים 90 דקות עיוני משולב מעשי תכנים ומושגים: חיישנים, בקרה בחוג סגור, בקרה בחוג פתוח, חיישן מגע   הקדמה: בשיעור הקודם הילדים למדו להניע את הרובוט במרחב, קדימה, אחורה וביצוע פניות מסוגים שונים בהתאם לתנאי הסביבה. בשיעור זה

קרא עוד ←

ג.3 סוגי פניות

להדפסת השיעור פרק שלישי,  כיתה ה' מעודכן לשנת הלימודים תש"ף עמודים: 173-174,  176-180 בתכנית הלימודים 180 דקות מעשי משולב עיוני נושאים:  סוגי פניות הקדמה למורה:  סוגי פניות הקדמה: בפרק הקודם למדנו להסיע את הרובוט קדימה ולאחור בעזרת שני מנועים הנעים במהירות זהה. למדנו כיצד לגרום לרובוט להסתובב ימינה או שמאלה בעזרת

קרא עוד ←

ג.2 תנועה בקו ישר ופניות

להדפסת השיעור פרק שלישי, חלק שני, כיתה ד' עמודים:  167-172 בתכנית הלימודים 125 דקות מעשי משולב עיוני נושאים:  תנועה בקו ישר אחורה פניה ימינה, פניה שמאלה. הקדמה למורה:  בשיעור הקודם למדנו לכתוב אלגוריתם לתנועת הרובוט קדימה. בשיעורים הקרובים נתן לילדים להתנסות בכתיבת אלגוריתם ותוכנית לתנועה לאחור, לסיבוב לימין ולסיבוב לשמאל. תרגיל

קרא עוד ←
  • 1
  • 2
  • 3
פרוייקטים נוספים
  • אלבום תמונות
  • תחרויות
    • אליפות הרובוטיקה לבתי הספר היסודיים
    • אליפות הסייבר CoderZ
  • למידה מרחוק
שתפו אותנו
יש לך רעיון לפעילות?

© כל הזכויות שמורות לרובוטק טכנולוגיות

 Vconcept  פיתוח האתר

הצהרת נגישות     מדיניות הפרטיות

גלילה לראש העמוד